Словничок сучасного педагога-дошкільника
Нові слова та вирази стрімко вриваються в наше життя. Іноді ми стикаємося з ситуацією, коли вкрай необхідно донести до співрозмовника певну думку, а слова потрібного не знаходимо. А трапляється й навпаки - слово вже давно у вжитку, але використовується не завжди доречно.
Лепбук– саморобна інтерактивна тематична папка з карманчиками, різноманітними віконечками та рухомими деталями.
Бізіборд– дерев’яна дошка з різноманітними ґудзиками, дверцятами, шнурівками, замочками, годинником і т.д.
Сортер– іграшка, коробочка з отворами та втулочками різної форми.
Геоборд– багатофункціональна геометрична дошка для конструювання плоских зображень, щоскладається з плоского поля і штирів, розташованих на полі рівновіддалено один від одного по горизонталі і вертикалі. Зображення утворюються за допомогою тонких латексних канцелярських гумок.
Заняття-квест– відоме всім і кожному заняття-подорож. Вихованці виконують цикл завдань, щоб дійти кінцевої мети. При цьому, кожному завданню відповідає свій тематичний куточок, зупинка, кімната, станція.
STREAM освіта– органічне поєднання різноманітних наук, розвиток у дітей практичних навичок співпраці, спілкування, творчого та критичного мислення.
Мнемотехніка– сукупність прийомів, що полегшують процес запам’ятовування.
Коучінг– метод тренінгу, в процесі якого коуч (наставник) допомагає досягти певної мети.
Воркшоп– захід, на якому учасники оволодівають знаннями та навиками самостійно. Основна відміність воркшопу від тренінгів та практикумів - висока інтенсивність групової взаємодії, активність і самостійність учасників.
SWOT-аналіз– аналіз сильних та слабких сторін.
Networking(net - мережа, work - робота) - встановлення ділових контактів. На сучасному етапі педагог може набувати нових знайомств в тому числі і через мережу Інтернет та соціальні мережі.
Бенчмаркінг- технологія вивчення і впровадження кращих методів ведення бізнесу (а в нашому випадку – навчання та виховання) або механізм порівняльного аналізу ефективності роботи однієї компанії (ЗДО) з показниками інших, більш успішних.
Ассессмент-центр- це оцінка компетенцій педагогів за допомогою спостереження їх реальної поведінки в ділових іграх. Зовні дуже схоже на тренінг - учасникам пропонуються ділові ігри та завдання, але їх мета - не розвиток умінь і навичок, а рівні для всіх можливості проявити свої сильні і слабкі сторони.
Мозковий штурм- організований процес генерування ідей у результаті безперешкодного і відкритого обговорення проблеми.
Андрагогіка- одна з назв галузі педагогічної науки, що охоплює теоретичні і практичні проблеми освіти, навчання і виховання дорослих.
Кiлькiсть переглядiв: 1069