• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • ЯКІСНА ДОШКІЛЬНА ОСВІТА

ЯКІСНА ДОШКІЛЬНА ОСВІТА

Актуальність проблеми якості дошкільної освіти пов’язана із загальними орієнтирами процесу вдосконалення системи освіти на усіх рівнях. На сьогодні розвиток дошкільної освіти залишається одним із пріоритетних напрямів державної освітньої політики в Україні. Основними завданнями визначено створення належних умов для отримання дітьми дошкільної освіти, забезпечення дієвості особистісно орієнтованої освітньої системи, реалізація принципів демократизації, гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу в закладі дошкільної освіти. Це сприятиме своєчасному становленню і всебічному розвитку життєво компетентної особистості дитини, формуванню її фізичної і психологічної готовності до нової соціальної ролі

Базовий компонент дошкільної освіти, що є Державним стандартом дошкільної освіти в Україні, затверджено , 12 січня 2021 року. Нова редакція документа дозволить продовжити реформу дошкільної освіти з урахуванням наступності між закладом дошкільної освіти та загальної середньої освіти.

«Дошкільна освіта є невід’ємним складником та першим рівнем у системі освіти – стартовою платформою особистісного розвитку дитини. Затверджений стандарт забезпечить підвищення якості дошкільної освіти в Україні та приведення її до відповідності міжнародним стандартам. В основу документа покладено ідеї гуманістичної педагогіки, патріотичного та громадянського виховання та солідарної відповідальності держави, громади, родини, фахівців педагогічної освіти й інших професій, причетних до піклування, догляду та розвитку дітей дошкільного віку», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей дошкільнят визначено за такими освітніми напрямами:
  • особистість дитини;
  • дитина в сенсорно-пізнавальному просторі;
  • дитина в природному довкіллі;
  • гра дитини;
  • дитина в соціумі;
  • мовлення дитини;
  • дитина у світі мистецтва.
Виконання вимог Стандарту забезпечується з урахуванням задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних можливостей у найбільш оптимальній для кожної дитини формі.
Державний стандарт дошкільної освіти це взаємозв’язок між цінностями дошкільної освіти, напрямами освіти (змістом), процесом формування досвіду дитини в різних видах діяльності, що забезпечують освітній результат – компетентність дитини старшого дошкільного віку, а також умови, за яких ці компетентності можуть бути досягнуті.
Оновлений документ заснований на компетентнісному підході, як і Державний стандарт початкової освіти.
Ключові компетентності Базового компонента дошкільної освіти продовжуються в Держстандарті початкової освіти за окремими освітніми галузями. Наприклад, освітні напрями «Дитина в природному довкіллі» та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» продовжуються математичною та природничою освітніми галузями, а «Дитина у світі мистецтва» – мистецькою та технологічною.
Наступність між дошкільною та початковою освітою простежується й через формування наскрізних умінь, що є спільними для дошкільної та початкової освіти: виявляти творчість та ініціативність, керувати емоціями, висловлювати та обґрунтовувати власну думку, критично мислити, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми та співпрацювати в колективі.
Базовий компонент дошкільної освіти – це ще один крок для забезпечення рівного доступу до якісного дошкілля в Україні.

Наказ МОН про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція)

ЩОДО МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ДО ОНОВЛЕНОГО БАЗОВОГО КОМПОНЕНТА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

ЩО ТАКЕ ЯКІСНА ДОШКІЛЬНА ОСВІТА: ОПУБЛІКОВАНО ОГЛЯД ПОКАЗНИКІВ ТА ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ ЇХНЬОГО ВПРОВАДЖЕННЯ

Серія вебінарів “Якість дошкільної освіти в Україні”

Якісна дошкільна освіта в Україні

Другий вебінар із серії “Якісна дошкільна освіта в Україні”

Третій вебінар із серії «Якісна дошкільна освіта в Україні».

Четвертий вебінар із серії “Якісна дошкільна освіта в Україні”

Методика ECERS-3: взаємодія та структурування програми в дитсадку

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо впровадження оновленого Базового компонента дошкільної освіти(Державного стандарту дошкільної освіти)

За матеріалами МОН України

Кiлькiсть переглядiв: 1069

Календар

Попередня Березень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031