МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ

За 2017-2018 н.р.

Проведення моніторингових досліджень якості реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти та освітніх програм «Дитина в дошкільні роки» (нова редакція), «Оберіг» здійснювалось відповідно до наказу по ЗДО №42 «Сонечко» від 17.04.2018 р. №52р «Про проведення моніторингу досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти», плану роботи на 2017-2018 н.р. Метою проведення моніторингового дослідження стало вивчення стану реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти, завдань освітніх програм, визначення рівня активізації у дітей навичок раціонального використання набутих знань і умінь в практичній діяльності в оточуючому середовищі,та коректив при подальшому плануванні освітньої роботи, вихователями всіх вікових груп та фахівцями.

Ключовим етапом моніторингового дослідження стало узагальнення даних щодо сформованості компетентності дошкільників за освітніми лініями.Порівняльний аналіз засвоєння базових знань з основних розділів програми свідчитьпро те, що узагалі діти засвоїли завдання освітніх ліній,, вказує на позитивну динаміку досягнень дітей, істотне підвищення рівня оволодіння дітьми програмовим матеріалом наприкінці навчального року, в порівнянні з показниками вересня 2017 року.

Слід відзначити, що найвищі показники продемонстрували вихованці груп дітей старшого дошкільного віку, що свідчить про фахову майстерність педагогів старших груп. Моніторинг засвідчив, що нижчі показники належать таким освітнім лініям, як «Мовлення дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Гра дитини». З огляду на це постає нагальна потреба в перегляді позиції вихователів щодо організації провідної діяльності дітей, підвищення компетентності з керівництва дитячими іграми та створення сприятливого розвивально-ігрового середовища, що містить усі необхідні складники. Також потрібно посилити цілеспрямовану роботу з розвитку зв’язного мовлення, художньо-мовленнєвої діяльності. Найвищі показники належать таким освітнім лініям, як «Дитина в соціумі», «Особистість дитини», «Дитина у світі культури», що вказує на те, що педагогами приділяється належна увага питанню формуванню у дітей прагнення вести здоровий спосіб життя, навчанню дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я. На достатньому рівні діти здобувають соціальний досвід та розуміють своє місце в соціумі як активного учасника.

Відстеження розвитку дітей раннього віку – складова частина системи моніторингу освітнього процесу ЗДО. Переважна більшість дітей раннього віку обох груп мають належний рівень розвитку, є достатньо соціалізованими. Заслуговує на увагу достатній рівень розвитку мовлення дітей, а разом з тим мислення, допитливості. Переважна більшість дітей цілком відповідно до віку опанувала сенсорні еталони, навички конструктивної, образотворчої діяльності. Дещо нижчий відсоток спостерігається щодо опанування дітьми культурно-гігієнічних навичок та навичок самообслуговування.

Освітні лінії Ранній вік Дошкільний вік
Місяць Місяць
січень травень вересень травень
Загальний результат (%) Загальний результат (%)
в д с н в д с н в д с н в д с н
Освітня лінія «Особистість дитини» 0 0 32,6 67,4 0 41,3 50 8,7 0 16,1 65,3 18,6 10 35,8 51,2 3
Освітня лінія «Дитина у соціумі» 0 0 34,8 65,2 0 36,9 47,8 15,3 0 17,1 60,8 22,1 10,6 42,2 42,7 5
Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» 0 0 19,6 80,4 0 28,3 50 21,7 0 13,6 63,3 23,1 7 30,3 57,7 5
Освітня лінія «Дитина у світі культури» 0 0 41,3 58,7 2,2 32,6 52,2 13 0 17,5 57,2 25,3 7 37,3 50,2 5,5
Освітня лінія «Гра дитини» 0 0 41,3 58,7 2,2 41,3 41,3 15,2 0 16,7 63,3 20 12 42,7 43,3 2
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» 0 0 41,3 58,7 0 39,1 50 10,9 0 10,1 61,3 28,6 7 37,8 51,7 3,5
Освітня лінія «Мовлення дитини» 0 0 21,7 78,3 2,2 30,4 41,3 26,1 0 7,8 58,2 34 3,2 28,8 57,2 11,4

МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ

За 2016-2017 н.р.

Для реалізації завданнь діючих програм, зміст (інваріантної та варіативної) складової Базового компоненту дошкільної освіти, педагоги в своїй освітній діяльності використовують різноманітні форми організації дітей: спеціально організовану навчальну діяльність (заняття, дослідницько-експериментальна діяльність, корекційні заняття, індивідуальну роботу, спостереження, екскурсії, свята та розваги тощо) та самостійну діяльність дітей (художню, рухову, ігрову тощо). У системі педагогічних засобів впливу на дитину поєднуються різні типи занять: фронтальні, групові, індивідуально-групові.

Порівняльний аналіз засвоєння базових знань дошкільної освіти з основних розділів програми свідчить про достатній рівень сформованості показників компетентності дітей, аналіз моніторингу вказує на позитивну динаміку досягнень дітей, істотне підвищення рівня оволодіння дітьми програмовим матеріалом наприкінці навчального року. Слід відзначити, що найвищі показники продемонстрували вихованці груп дітей старшого дошкільного віку, що свідчить про фахову майстерність педагогів дітей старших груп. Найвищі показники компетенції дітей з освітньої лінії «Гра дитини», що свідчить про улюблену діяльність дітей дошкільного віку; найнижчі «Мовлення дитини». На кінець року покращились показники з усіх ліній розвитку. Результати моніторингу знань дітей націлюють на посилення роботи з розвитку українського мовлення. Це зумовлено як об'єктивними причинами – умовами білінгвізму нашого регіону, так і суб'єктивними – дорослі приділяють недостатню увагу українському мовленню спілкування між батьками і дитиною рідко відбувається на українській мові. Необхідно активізувати спілкування вихователів та батьків з дітьми в повсякденному житті на українській мові у всіх вікових групах.

Освітні лінії Ранній вік Дошкільний вік
Місяць Місяць
січень травень вересень травень
Загальний результат (%) Загальний результат (%)
в д с н в д с н в д с н в д с н
Освітня лінія «Особистість дитини» 0 0 28,6 71,4 0 38,1 61,9 0 0 15,6 60,5 23,9 14,4 43,3 39,8 2,5
Освітня лінія «Дитина у соціумі» 0 0 40,5 59,5 0 35,7 54,8 9,5 0 11,3 66,3 22,4 9 45,8 41,3 3,9
Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» 0 0 35,7 64,3 0 28,6 52,4 19 0 5,4 54,1 40,5 11,4 40,3 45,3 3
Освітня лінія «Дитина у світі культури» 0 0 31 69 0 38,2 54,8 7,1 0 8,3 72,2 19,2 12,4 41,8 41,3 4,5
Освітня лінія «Гра дитини» 0 0 38,1 61,9 0 50 38,1 11,9 0 25,4 57,6 17 8,9 47,3 40,8 3
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» 0 0 45 55 0 21,4 66,7 11,9 0 5,4 59 35,6 15,9 43,3 36,3 4,5
Освітня лінія «Мовлення дитини» 0 0 40,5 59,5 0 43,2 45,2 14,3 3,9 15,6 45,4 35,1 11,9 27,9 51,7 8,5
Кiлькiсть переглядiв: 222

Календар

Попередня Вересень 2018 Наступна
ПВСЧПСН
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930