• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Моя країна - Україна

Патріотичне виховання

/Files/images/XhGruj0OvP.jpgКожна країна має свою історію, традиції. Виховання дітей на традиціях народної етики сприяє фор­муванню у них інтересу до народного мистецтва, рідної культури, потреби керуватися духовними цінностями рідного народу.

В Законі України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001 року у статті 7 висвітлені завдання дошкільної освіти:

- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини;

- виховання у дітей любові до України, шанобливе ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та родинної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

В ДНЗ №42 «Сонечко» національному вихованню підростаючого покоління відводиться значне міцне в освітньо-виховній роботі. Воно ґрунтується на засадах родинного виховання, ідеях і засобах народної педагогіки, наукової педагогічної думки, що уособлюють кращі зразки виховної мудрості народу.

Ми вважаємо, що ефективними засобами національного виховання є:

• рідна мова та усна народна творчість;

• народна гра та іграшка;

• пісенне та хореографічне мистецтво;

• кращі зразки народного та авторського декоративно-прикладного мистецтва;

• календарно-обрядові свята;/Files/images/Моя-Украина-Усачова-Ан.-ХЗОШ-94-1-МЕСТО.jpg

• народні звичаї, традиції, символи;

• родинно-побутова культура.

Значно легше виховувати у дити­ні духовність та навчати критично оцінювати власні й сторонні вчинки із позицій добра і зла за допомогою народознавства. Тож дошкільників, яким уже доступне опанування духовно-моральних цінностей народної культури, ми прилучаємо до історичної пам'яті народу, його художньої спадщини, традицій проведення свят, дозвілля. Широке застосування фольклору в освітньому процесі дає змогу реалізувати творчу індивідуальність кожної дити­ни, сприяє формуванню естетичного ставлення до світу природи та людей, залучає дітей не лише до етнокультури, а й до загальнолюдської культури, відкриває їм світ почуттів та емоційних вражень.

Для систематичного та планомірного введен­ня дітей у світ національної культури, для їх ду­ховно-морального розвитку та розвитку творчих здібностей у групах створено предметно-ігрове розвивальне середовище з осередками народознавчого спряму­вання, зокрема такими, як:

-етнографічний куточок, у якому розміщуються ляльки у національних костюмах, зразки ви­робів декоративно-прикладного мистецтва, зокрема посуд, іграшки, музичні інструменти, вишивані вироби тощо;

-народознавча ігротека, яку представлено добір­кою ігор народознавчого змісту — «Моя Укра­їна», «Державні символи України», «Народне вбрання», «Рідна Україна», лото «Моя країна»;

-зона театральної діяльності, що містить різні види театру та атрибути для постановок вистав, українські національні костюми для дітей;

-тематична бібліотека, у якій зібрано художній матеріал для ознайомлення дітей із усною народною творчістю — казки, вірші, загадки, прислів'я та приказки, лічилки, ко­лискові тощо;

- куточок зображувальної творчості, де розміщено зразки українських декоративних розписів, зокрема петриківського, опішнянського, косівського, та твори українських худож­ників — Марії Приймаченко, Катерини Б.

Національна система виховання створює всі умови для того, щоб розкривалися природні задатки, формувалися нахили, здібності, вироблялося творче, самобутнє світобачення кожної особистості, реалізовувався її творчий потенціал. Тому система компонентів народної духовності, шляхи і засоби їх формування мають визначати сутність і зміст національної системи виховання.

/Files/images/3873375.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 1554