Програма з мнемотехніки гуртка "Пізнайко"
для дітей середнього і старшого віку

Укладачі: Бабенко В.В., вихователь;

Гурвер О.А., керівник гуртка з мнемотехніки "Пізнайко"

/Files/images/мнемотехныка_1.jpg

Пояснювальна записка

Пам'ять- це один з самих основних процесів психіки людини, та основа на якій творить мозок, відображення досвіду людини - шляхом запам’ятовування, збереження, розпізнавання, відтворення.

Ейдетика - це саме той легкий і доступний шлях дитини до розвитку її пам’яті, уваги, мислення, творчої уяви та формування особистісних якостей.

Вона розмовляє з дошкільниками її мовою, залучає всі аналізатори дитини, подає нове через добре знайомі дітям образи. Створює широкий ігровий майданчик, надаючи безмежних творчих можливостей для розвитку дитячої уваги. Використання ейдетичних прийомів на заняттях різної спрямованості сприяє кращому і швидкому запам’ятовуванню дітьми матеріалу, їх різнобічному розвиткові. Численні експерименти довели, що пам'ять дитини тісно пов’язана з її уявою та уявленням , «ейдосами» , як казали давні греки. Методика отримала назву « Школа ейдетики» . Для чого ейдетика маленькому дошкільнику?

Сьогодні ця ігрова методика популярна серед тих, хто прагне неформально ставитися до процесів пізнання навчання. Завдяки розвитку обраної уяви та яскравої фантазії, ейдетика, допомагає використовувати ті виняткові можливості, « резерви», які є у кожного з нас. Ось чому яскраві образи такі важливі у житті дітей. За допомогою яскравою дитячої уяви можна дитина швидко і надовго запам’ятовує потрібну інформацію. А головне- таке навчання, основане на грі і фантазії, зовсім не обтяжує ,а навпаки- переключає її на діяльність. До того ж, застосовуючи методи ейдетики, підключаються інші аналізатори: слухові, тактильні, рухові, нюхові, і навіть смакові. Таким чином відбувається розвиток усіх видів пам’яті і як наслідок ефективність навчання покращується. Заняття гуртка «Пізнайко» створюють умови для, формування у дітей здібностей. Всі заняття побудовані на вправах і завданнях, проведених у формі гри. Програма гуртка розрахована для дітей дошкільного віку (4-5) років (5-6) років. Вона передбачає використання методів та прийомів з мнемотехніки, які забезпечують ефективне запам’ятовування ,збереження та відтворення інформації шляхом утворення штучних асоціацій. Широко використовуються математичні розваги: задачі-жарти, загадки, головоломки словесні ігри, пальчикові ігри, ігри-шнуровкою, лабіринти, ігри на розвиток просторових уявлень. Вони не тільки розвивають інтерес своїм змістом, цікавою формою роботи, але і спонукають дітей міркувати та знаходити правильну відповідь. Особлива увага приділяється на розвиток у дітей самостійності, спостережливості, винахідливості, кмітливості. Для вирішення цих завдань необхідні: аналіз ,умова, правила, зміст гри або задач та висновок. Також входять ігрові і захоплюючі завдання на розвиток просторових уявлень, розвиток умінь математичного конструювання на розширення знань про вчення, форми, розмір предметів. Деякі тематичні блоки можуть бути використані на заняттях з математики, ознайомлення з довкіллям (природою), розвиток зв’язного мовлення.

В результаті навчання, за програмою, забезпечується ряд важливих здібностей, умінь та якостей особистості, а саме :

- здатність сприймати і запам’ятовувати інформацію;

- розвивається стійка увага ;

-здатність до самостійності в навчанні ;

-швидко засвоювати нові знання та застосовувати на практиці;

- вільне володінням мовленням;

-здатність розширювати кругозір, бути впевненим в висловлюваннях;

- підвищення самооцінки.

Актуальність програми полягає в тому, що вона відповідає базовому компоненту дошкільної освіти та програмі « Дитина в дошкільні роки» .

Новізна програми

За допомогою невимушених дій швидко розвиваються всі види пам’яті ; доповнює знання з базової програми « Дитина в дошкільні роки».

Організація навчального процесу

Заняття проводяться в другій половині дня, 2 рази на тиждень (72 години на рік).

· Тривалість заняття:

Середня група – 20 хвилин.

Старша група – 25 хвилин.

· Типи заняття:

Заняття побудовані у вигляді ігрового тренінга, з урахуванням психологічних особливостей сприйняття і вікових можливостей дітей 5-6 років.

Вони не мають необхідності в особливій структурі, складаються з 3-х (для середнього дошкільного віку) і 4-х (для старшого дошкільного віку) дидактичних ігор, які були випробувані протягом 6 років на базі дошкільного закладу, матеріал знань доповнений, упорядкований і систематизований.

Роботу з дітьми умовно можна розділити на 4 частини:

1. Вступна частина (розминка) – усно-словесні ігри.

2. Гра на розвиток зорової пам’яті, обраного мислення.

3. Рухова гра на розвиток рухової пам’яті.

4. Гра з предметами – тактильна пам’ять.

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 336

Календар

Попередня Травень 2018 Наступна
ПВСЧПСН
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031