Парціальна програмагуртка з українознавства «ДЖЕРЕЛЬЦЕ»

(для дітей середнього та старшого дошкільного)

Укладачі:

Руденкова Ольга Іванівна,вихователь з українського мовлення та народознавства;

Месьянінова Лариса Іванівна,вихователь-методист ДНЗ №42«Сонечко» м. Запоріжжя

/Files/images/программа.jpg

1. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, а за необхідності — віддати життя за її свободу і незалежність, людина не може бути громадянином. Бути патріотом – означає любити материнську мову, свій дім, батьків і усіх людей, природу рідного краю, звичаї, шанувати традиції народу, людську працю, прагнути не лише зберігати духовні скарби народу, а й примножувати їх. Впродовж останніх років відбуваються значні зміни в дошкільній освіті, існує тенденція до пошуку нових підходів до виховання та навчання, реалізації інноваційних напрямків у діяльності закладів дошкільної освіти. Здійснюються пошуки способів інтенсифікації й швидкої модернізації системи підготовки, підвищення якості навчання з використанням нових методів й інформаційних технологій. Саме на це спрямовують педагогічних працівників вимоги чинних державних нормативно-правових та програмових документів , а саме: Закони України «Про освіту», «Про засади державної мовної політики», концепція національно-патріотичного виховання дітей і молоді, листи Міністерства освіти і науки України «Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей з народними традиціями, святами та обрядами», «Про методичні рекомендації з патріотичного виховання», «Щодо застосування державної мови в освітній галузі», наказ Департаменту освіти і науки Запорізької міської ради Запорізької області «Про затвердження плану заходів щодо розвитку і функціонування української мови».


Інструктивно-методичними рекомендаціями МОН України «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році» від 13.06.2017 №1\9-322 рекомендується дляпідвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її сталого інноваційного розвитку педагогічним колективам дошкільних навчальних закладів спрямовувати свою діяльність на патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку. Саме це і обумовило необхідність укладання парціальної програми гурткової роботи з українознавства в нашому закладі.

Українознавство – визначено одним з основних напрямків патріотичного виховання дітей дошкільного віку, тобто вивчення історичних, географічних, культурних особливостей країни. В наш час виграє той педагог, який не лише може надати базові знання дитині а й спрямувати її на самостійне оволодіння ними, а для цього потрібно докладати неабияких зусиль.

Система сучасної дошкільної освіти потребує постійного впровадження інноваційних технологій в освітній процес. Організація освітнього процесу в ЗДО № 42 «Сонечко» спрямована на вирішення завдань, що пов’язані з особистісним розвитком дитини і створенням умов для забезпечення процесу соціалізації. Засвоєння соціального досвіду попередніх поколінь допомагає дитині не тільки прийняти визначні цінності основи буття, значущий для визначеної спільноти стиль поведінки, а й виробити власний, особистісно значущий стиль співпраці, сформувати повноцінну, національно-свідому особистість громадянина України. Тому перед сучасним педагогом стоїть завдання зробити заняття з українознавства цікавим і насиченим інформацією, яка спонукала б дітей до активної пізнавальної діяльності. Тобто пропонований матеріал має містити елементи надзвичайної, дивовижної, несподіваної інформації, такої, що викликає у дошкільників інтерес до освітнього процесу.

Використання на заняттях з ознайомлення з українознавчим матеріалом комп’ютерної наочності та технічних засобів навчання, дозволяють розширити можливості дитини сприймати даний матеріал. Діти із задоволенням працюють на таких заняттях, активно включаються у виконання завдань.

Це дозволяє педагогу в цікавій наочній формі ознайомити дітей з історією України, побутом, традиціями та звичаями. І саме на основі цієї емоційної бази формуються патріотичні почуття дитини.

В данній парціальній програмі, ми гармонійно поєднали сучасну комп'ютерну наочність з традиційними засобами навчання і виховання, що сприяє прилученню підростаючого покоління до народознавства — вивчення культури, побуту, звичаїв, традицій рідногонароду, любові до своєї країни.

2. МЕТА, ЗАДАЧІ ПРОГРАМИ

Мета: Формування національно-патріотичної свідомості дітей через ознайомлення їх з українознавчим матеріалом, засобами використання сучасної комп'ютерної наочності.

Організація роботи по ознайомленню дошкільників з українознавством здійснюється як комплексне розв’язання пізнавальних, навчальних, виховних та мовленнєвих завдань.

Задачі програми:

- формування гармонійно розвиненої підростаючої особистості наділеної національною свідомістю, гідністю, здатністю зберігати і примножувати національну культуру; формування толерантного ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей;

- виховання любові, поваги до своїх національних особливостей; любові до культурного спадку свого народу; любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім'ї, дитячого садка, міста);

- відродження національної культури за допомогою різних видів мистецтва рідного народу, використання фольклору, народних ігор, свят, обрядів;

- оволодіння дітьми мовою як найбільшим скарбом нації, плекання любові до материнського слова;

- ознайомлення з історією рідного народу як джерелом духовності і мудрості, свідченням безперервної наступності поколінь, національної самосвідомості, гордості;

- розкриття географічних особливостей як багатства рідного краю, як витоків формування в дитини чуття Батьківщини.

Кiлькiсть переглядiв: 104

Календар

Попередня Грудень 2018 Наступна
ПВСЧПСН
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31