• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Екологічне виховання

ЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ

Екологічне виховання дітей дошкільного віку – найважливіша складова загальної педагогічної роботи, спрямованої на формування всебічно розвиненої особистості. Особливо актуальними питання екологічного виховання дітей у дитячому садку стали зараз, в умовах стрімкого погіршення екологічного стану планети.

/Files/images/08906664.png

Цілі екологічного виховання дітейОсновна мета екологічного виховання у дошкільників – це формування у дітей розуміння єдності з природою, нерозривної взаємодії і взаємозалежності. Серед інших цілей також можна відзначити:

1. формування уявлення у дітей про взаємозв'язки в природі,

2. формування уявлення про те, що кожна людина – це частина природи,

3. формування уявлення про те, що природа – це наш спільний дім, чистота і благополуччя якого залежить від кожного з нас,

4. формування навичок і знань коректного ставлення до природи, її ресурсів,

5. формування умінь екологічно доцільного поведінки на природі.

Особливості формування екологічної самосвідомості у дітей дошкільного вікуОсобливості екологічного виховання дітей у дитячому садку полягають у тому, що у малюків якраз формується емоційна сфера, вони вчаться співпереживати, відноситься до людей, процесів та явищ з почуттям співучасті. Це добре помітно на конкретних прикладах, коли малюк співпереживає кульгавий собачці, голодному бездомного кошеняти і т. д. Проте таке ставлення до живої природи навколо ще не гарантує формування екологічної самосвідомості. Важливо донести дитині дошкільного віку не тільки почуття турботи про навколишній світ, а й прищепити почуття власної відповідальності за природу навколо нас. Найкраще це робити, демонструючи приклади: будувати шпаківні, вішати і наповнювати годівниці для птахів, викидати сміття у відведені місця, здавати макулатуру і склотару для подальшої переробки і т.д.

Актуальність екологічного виховання

Формування гуманного ставлення до природи – основне завдання екологічного виховання, яка реалізується шляхом розвитку в дітях співчуття, співпереживання і співчуття до всіх живих істот на планеті. Людина – частина природи, але найчастіше саме він робить згубний вплив на навколишній світ. Формування активної позиції «захисника і друга» світу природи є основою у вихованні екологічної культури дошкільників. Діти особливо вразливі і чуйні, тому активно включаються у всі заходи щодо захисту тих, хто цього потребує. Важливо показати дітям, що люди займають більш сильну позицію по відношенню до світу природи (наприклад, рослини зів'януть без поливу, птиці взимку загинуть від холоду без годівлі). Тому нам слід спрямувати всі зусилля на те, щоб усе живе на землі розвивалося і приносило радість (наприклад, ранковий спів птахів під вікном буде приємно тим, хто їх годував взимку, а квітучий квітка на вікні порадує тих, хто його поливав).

Отримані знання про навколишній світ повинні підкріплюватися практичною діяльністю та наочними прикладами для того, щоб діти бачили позитивний результат своєї діяльності і мали бажання удосконалювати свої досягнення.

Форми і методи екологічного виховання

Велике значення в екологічному вихованні особистості займають екскурсії, завдяки яким діти знайомляться з різноманіттям природного світу і спостерігають за явищами природи. Екскурсії також важливі для накопичення знань про особливості природи рідного краю та орієнтування на місцевості: вміння знаходити взаємозв'язки в природі, спостерігати народні прикмети, пророкувати наслідки діяльності людини, як сприятливою, так і негативною. Під час екскурсії діти вчаться взаємодіяти з навколишнім світом. Для цього вихователь приділяє особливу увагу тому факту, що людина – лише гість у світі природи, і тому повинен слідувати заповідям: дотримуватися тиші, бути терплячим і уважним.

Роль казки у вихованні дошкільнят важко переоцінити, а екологічні казки цікаві, насамперед, новизною сюжету і введенням незвичайних персонажів. Завдяки казкам дітям у доступній формі можна розповісти про складні явища в природі, про відносини природи і людини і важливості людської праці. Особливе місце займають казки, придумані самими дітьми.

Одним з основних видів навчання дошкільнят є дидактичні ігри з екологічного виховання. Завдяки грі дитина вчиться виділяти ознаки явищ і предметів, порівнювати їх і класифікувати. Діти засвоюють нову інформацію про природному світі, розвиваючи пам'ять і сприйняття, міркують про життя тварин і рослин, розвиваючи мислення і мова. Дидактичні ігри сприяють застосуванню отриманих знань для спільних ігор, удосконалюючи в дітях навички комунікації.

Зрозуміло, екологічний розвиток дітей в саду буде особливо ефективним, якщо воно взаємопов'язане з екологічним вихованням у сім'ї.

/Files/images/Care-our-Earth.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 61

Календар

Попередня Жовтень 2017 Наступна
ПВСЧПСН
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031