РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ

Осінь

/Files/images/осінь).jpg 1. Шановні батьки! Перебуваючи разом з дітьми на прогулянці, поспостерігайте, що шукають в траві птахи? Чому метелики літають біля квітів? Що вони роблять? Висновки зробіть разом з дітьми: всім тваринам потрібна їжа, адже вони живі істоти.
2. Перебуваючи разом з дітьми в парку, помилуйтесь його красою, погодуйте білочку горішками. Акцентуйте увагу дітей на тому, що вона жива істота і також хоче їсти.
3. В теплий осінній день, перебуваючи з дітьми біля водойми, зверніть увагу дітей, яка вода в ній — чиста чи брудна? Хто мешкає у водоймі? Зверніть увагу дітей на те, що і рослинам, і тваринам, і птахам, як і людям, вода потрібна чиста.
4. Разом з дітьми уважно огляньте кімнатні рослини, які є у вас удома. Доручіть дітям самостійно дізнатись, які з рослин більш вологолюбиві, а які менше (діти про це вже знають) і полити їх.
5. Проведіть разом з дітьми дослід: в дві склянки посадіть цибулини, але в одну налийте воду, а в іншу — ні. Далі спостерігайте за змінами. Висновки зробіть разом з дітьми.
6. Пересадіть зі свого городу кущ помідорів чи чорнобривців, а потім разом з дітьми поспостерігайте, де довше буде рости рослина — на городі чи в квартирі? Чому?
7. Перебуваючи у парку чи на присадибній ділянці, зверніть увагу дітей на стан рослинності. Чому зів'яли рослини на городі, на квітнику? Чому опало листя? Хай про все це розкажуть вам діти.

Зима

/Files/images/зима.jpg 1. Шановні батьки! Поспостерігайте разом з дітьми за мешканцями акваріуму і спитайте в дітей: чому на поверхню води піднімаються молюски? Чи добре живеться рибкам в акваріумі? При необхідності разом з дітьми частково замініть воду в акваріумі.
2. Запропонуйте дітям провести невеликий дослід: де краще дихається — на вулиці, біля дороги, чи у парку? Допоможіть дітям зробити правильний висновок.
3. Проведіть разом з дітьми невеликий дослід: вазу з квітами помістіть в прозорий поліетиленовий мішок і туго зав'яжіть його. Через деякий час зверніть увагу дітей на те, що в середині мішка з'явились крапельки води. Чому вони з'явилися? Відповідь шукайте разом з дитиною: рослина також дихає.
4. Вранці, йдучи у дитячий садок, зверніть увагу дітей на місцезнаходження сонця. Чи знаходиться воно так високо, як було влітку? Зверніть увагу дітей на температуру повітря. Спитайте в них, чому стало холодно? Допомагаючи відповісти дітям, поясніть положенням сонця на небі.
5. Перебуваючи з дитиною в лісі чи парку, запропонуйте їй знайти тих комах, яких вона зустрічала влітку. Куди вони зникли і чому? Хай про все це розкажуть вам діти, вони це вже знають.
6. Перебуваючи з дитиною на прогулянці у парку, попросіть її розповісти, чому взимку рослини “сплять”? З чим це пов'язано? Про залежності, які існують між неживою природою і живою, діти вже знають.

Весна

/Files/images/весна.jpg 1. Шановні батьки! Перебуваючи на присадибній ділянці, зверніть увагу дітей на перших комах. Чому з'явилися метелики? Де вони літають? Чи потрібні рослинам метелики?
2. Йдучи у дитячий садок, зверніть увагу дітей на те, чим зайняті птахи? Де вони мешкають? Чим живляться? Яку користь приносять?
3. Прочитайте дітям книжку Ю.Дмитрієва “Про природу для великих і маленьких”. Спробуйте подивитися на природу разом з дітьми очима героїв цієї книги.
4. Запропонуйте дітям розповісти вам оповідання, яке прочитали їм у дитячому садку (З.П.Плохій “Хто потрібніший”) і виясніть, хто ж самий потрібний на Землі?
Такі «домашні завдання» даються з метою зацікавити батьків, коли не вдається переконати їх прийти на збори і консультації. Приймаючи завдання як обов'язкове для дитини, вони поступово самі залучаються до наміченої справи і починають проявляти до неї цікавість.
Такі “домашні завдання” виступають в комплексі взаємодоповнюючих форм роботи з сім'єю, вони використовуються для більш глибокого засвоєння дитиною знань, одержаних у дитячому садку, а також для спільної діяльності, в процесі якої дошкільники і дорослі вчаться узгоджувати свої зусилля і краще розуміти один одного. Під впливом цього батьки “повертаються обличчям” до проблем, які були підняті у дитячому садку і до педагогів як до спеціалістів з цієї проблеми. А це дуже важливо для взаємодії обох сторін. При найбільш відповідальному ставленні до справи виховання без активної взаємодії вихователі і батьки не зможуть вирішити складні завдання екологічного виховання дітей.

Влітку.

/Files/images/ЛЕТО.jpg Пограйтеся з ними у гру "Хто більше почує?" Нехай малята спробують відтворити почуті звуки — шум лісу, вітру, шурхіт листя окремого дерева. Вчіть їх імітувати дзижчання бджілки, кумкання жаби, спів пташки тощо.
Уважно огляньте з дітьми старі дерева, помилуйтеся їх пишною кроною. Діти, напевне, впізнають їх, назвуть. Пошукайте і знайдіть дупло. Поспостерігайте за ним — чи не з'явиться, бува, його господар? Це може бути білка, дятел або ще хтось.
— Які сліди свідчать про наявність мешканця тут?
Побачивши бджолу, слід уважно поспостерігати, як вона збирає нектар, куди летить далі. Простежити — які рослинки в саду, в лузі вона вибирає. Роздивіться — он пилок пристав до її тільця... А чи знає малюк, яка користь від того, що комахи переносять пилок з однієї рослини на іншу? (Це сприяє буйному цвітінню трав і квітів, а також збільшенню врожаю культурних рослин).
Якщо ви із своїм малюком перебуваєте в сільській місцевості, то маєте чудову нагоду спостерігати за свійськими тваринами (худобою, птахами). Зверніть увагу на їхні звички, на те, як вони ставляться до своїх дитинчат. Якщо це не буде небезпечнодля малого, доручіть йому доглядати за твариною чи птахами. Ви маєте неодмінно викликати в дитини бажання дбайливо, лагідно ставитися до них.
Перебуваючи разом з дітьми на гостинах у Природи, створюйте або використовуйте ситуації, коли дитині слід дотримуватись певних правил поведінки в природі:
- не кричати й не лякати пташок;
- не ламати гілки;
- не руйнувати павутиння;
- не збивати гриби тощо….

Пам'ятайте глибоку народну мудрість: дитина вчиться всього, що бачить у себе вдома.

І ще одне завдання батькам: запропонуйте вашим малюкам, перебуваючи за містом або в парку, подихати на повні груди, а повернувшись додому, спробувати зробити те ж саме. Діти, напевно, відчують, що тут, де багато машин, дихається набагато важче. Отже — природа, рослини покращують повітря; машини ж його забруднюють.

Так, шановні батьки, виконуючи наші поради, ви стаєте співучасниками пізнавальної діяльності ваших допитливих малюків. Вони закріплюють та розширюють з вашою допомогою знання, що одержують в дитячому садку, а дорослі "повертаються обличчям" до такої важливої проблеми як екологічне виховання наших дітей, до тих, хто допомагає в її вирішенні, — педагогів дошкільного закладу.

Кiлькiсть переглядiв: 255