Педагогічні ситуації для батьків

І.Поки мама розмовляла зі знайомою, син зірвав на клумбі квіти. Мати сварить його. Малюк плаче.

Запитання для батьків
1. Проаналізуйте поведінку дитини і матері: чи відповідає реакція матері вчинку дитини.?
2. Чи дійсно вчинок дитини був упередженим? Обґрунтуйте свою думку. Якими могли бути причини вищевказаного вчинкуї дитини.

ІІ.Весна заполонила все подвір’я сонцем, світлом! Подвір’я схоже на мурашок – стільки людей. Мешканці приводять до порядку територію біля свого будинку.

Працюють лише дорослі.

- Який з нього працівник? Він і лопату ще тримати не вміє! – Говорить батько хлопчика.

А ось тато хлопчика доручив сину підносити кілочки, потримати шнур. Його друзі очищують грунт від каміння.

Запитання для батьків.
1. В чому полягає виховне значення праці дітей для інших?
2. Чи залучаєте ви дитину до участі у суспільно-корисній праці?

ІІІ.Розповідь хлопчика:

- Коли ми переїхали до нового будинку, бабуся подарувала мені котика. Він у нас пожив-пожив, а потім мама вигнала його з дому і великі хлопчики його вбили. Я його поховав біля муру. Мама сказала мені: «Не плач. Я куплю тобі шаблю і гвинтівку».

Запитання для батьків.
1. Дайте оцінку вчинку матері.
2. Які негативні риси характеру можуть проявитись у дитини під впливом таких вчинків дорослих?
3. У чому пізнавальне і виховне значення спілкування дітей з тваринами?
4. Яких тварин можна тримати вдома?

IV.Якось вихователька попросила дітей розповісти, як вони допомагають батькам у вихідні дні. Діти розповіли багато цікавого, а Михайлик сидів і мовчав.

На запитання виховательки, як він допомагав вдома батькам, хлопчик відповів:

- Я хотів допомогти мамі полити квіти на балконі, а тато сказав: «Не твоє це діло. В жіночі справи не лізь».

Запитання для батьків
1. Як ви розумієте заяву батька?
2. Якої шкоди справ вихованню синів задають подібні заяви батьків?

V.Мати вранці проводжає сина у дитячий садок. Закінчився дощ і виглянуло сонечко.

- Поглянь-но у калюжу. Що ти бачиш? – звертається вона до хлопчика.

- Сонечко ! – відгукується він.

- А який віршик про сонечко ти знаєш?

Дитина пригадує і декламує маленький віршик.

- Який гарний ранок! До чого прекрасні віти квітучої вишні.

Запитання для батьків
1.Чи може у дитини само по собі виникнути естетичне сприйняття?
2.З якою метою мати постійно звертає увагу сина на красу природи, довкілля?
3.Як би ви використали прогулянку для пробудження у дитини естетичних почуттів, вміння бачити і розуміти красиве?

V. Якось під час осінньої прогулянки мама з сином і його друзями натрапили на галявинку, навкруги якої росли молоді сосни. Але найдивовижнішою була посеред галявини самотньою береза з білосніжним стовбуром.

- Точно, як у тій пісні: «А в полі береза стояла».

Взимку вони знову навідалися на ту ж саму галявину. Дуже цікаво було дізнатися, що сталося з самотньою берізкою. Срібний стовбур і гілочки такі тоненькі, наче вправний художник вивів їх кінчиком пензля на білому стовбурі.

Милуються красою дерева здалека: не підійти до берізки, снігу по пояс!

Навесні мати з сином і його друзями знову біля своєї берізки. Вона все та ж, а виглядає зовсім інакшою. Діти це підмічають:

- Тепер вона зовсім не сумна. Наче в мережевому наряді.

Запитання для батьків

1.У чому виховне значення таких прогулянок?
2.Чи використовуєте ви найближче природне оточення для формування у дитини любові до природи, рідного краю?
3.Як ви це здійснюєте?

/Files/images/b406bcb37efe420c44fc08111ae23b2a.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 300